mandag 18. november 2013

Teststrikk av Snøfnugg-genser fra Malsen og Mor

For noen måneder siden etterlyste Malsen og mor teststrikkere. Jeg meldte meg og det angrer jeg ikke på! De driver å lanserer en del mønster for tiden, og disse må jo teststrikkes. 

Dette er Snøfnugg. Denne oppskriften vil komme sammen med oppskrift på kjole, lue og hals! 
Genseren er strikket i deres nye garn Supersoft merino og er et nydelig garn å strikke med. Det er 100% kløfritt (om man ikke er allergisk da), veldig tøyelig og får veldig definerte masker. Veldig tilgivende ved strikk av mønster, og jeg kan tenke meg at garnet er helt supert til flettestrikk. 

Møte med denne typen garn var ganske nytt for meg, så jeg sleit med å finne strikkefastheten. Genseren sendes til Malsen og mor i dag, så få man se etterhvert om det er meg eller pinnestørrelsen i oppskriften det er noe galt med.


Mønster: Snøfnugg fra Malsen og mor
Garn: Supersoft merino
Pinne: 4
Mengde: 230 gram
Størrelse: 2 år

Ingen kommentarer: