lørdag 16. november 2013

Teststrikk av Bølgejakka

I midten av oktober ble det postet en forespørsel på Uformelt om noen kunne tenke seg å teststrikke oppskriften på en jakke. Jeg har aldri teststrikket før, men meldte meg frivillig. 

Siden det ikke var noen som hadde meldt seg til å strikke str. 8 år, tok jeg på meg denne oppgaven. Det jeg ikke tenkte på var at jeg da ikke hadde noen jeg kunne gi den bort til. 

Vi kunne selv velge hvilket garn vi ville strikke i så hos meg falt valget på Ask (Hifa 2) fra Hillesvåg. En av grunnene til det er at jeg ikke har strikket med Hillesvåg sitt garn før, det ligger rett i nærheten, og det er 100% ubehandlet ull, noe som gjør det lettere å klippe. For det var nemlig min største akillieshæl på denne jakken. Klippe i strikketøyet!

Selv om jeg ikke helt skjønner hva jeg tenkte på da jeg valgte farger på denne jakken, så kommer oppskriften til å bli super. Jeg liker jakken veldig godt, og ser hvor fin den blir med litt dusere farger. Designeren har gjort en kjempejobb.

Dessverre har hun bommet en del på denne størrelsen, for den ble nærmere en størrelse 12 år. Men dette feilskjæret gjorde at jeg plutselig fant en superfornøyd mottaker!


Mønster: Bølgejakka av Solveig Jensen Engvold (Surrehue) - Kommer snart
Garn: Ask (Hifa 2) fra Hillesvåg
Pinne: 3,5 og 4
Mengde: 310 gram
Størrelse: 12 år

Ingen kommentarer: