lørdag 16. november 2013

Bolero og nok en Oslo anorakk

Oppskriften på denne boleroen har jeg hentet fra boken Strikk i en fei. Den er strikket i tykt garn og på tykke pinner. ELSKER den! Men har ikke bestemt meg for om den er litt trang, eller om den er passe. Varm er den i allefall. Hakket litt for varm for meg, foreløpig.


Mønster: Bolero fra Strikk i en fei
Garn: DROPS Andes
Pinne: 9
Mengde 780 gram
Størrelse: XL

Jeg liker Oslo anorakken. Den er kjapp å strikke. Den er enkel å strikke og den er kjempeskjønn. Jentungen min liker disse genserne veldig godt, og har flere. 

Jeg valgte å lage åpningen midt foran på denne, da jeg tidligere har sydd igjen knappestolpen på de andre jeg har laget. Jeg er litt usikker på om jeg skal lage en slags lukkemekanisme på denne, eller om den skal få være åpen. Jeg lurer også på om jeg skal lage en eller annen form for pynt i brunt på denne genseren. Fargene innbyr liksom til at det skal være noe brunt her.


Mønster: Oslo anorakk fra Pickles
Garn: Drops Nepal
Pinne 5,5
Mengde: 330 gram
Størrelse 4 år

2 kommentarer:

Kari Aspenes sa...

Jeg falt pladask for boleroen ... til du sa det var litt varm :-)

Mon tro om jeg ikke skal finne meg et mønster i tynt garn på passe tynne pinner, mer tilpasset alderen.

Overgangsalder er ingen spøk!

Kozemor sa...

Hihi Kari :D

Andes er et veldig tykt garn. Pinne 9. Men selve måten å strikke på kan man gjøre med alle slags tykkelser. Man må bare finne ut vor ofte og hvor mye man må øke i kanten rundt