søndag 23. juni 2013

Fana wannabe og monsterbukse

Her er to av mine seneste prosjekter. 
Hadde en del Rubin fra sparkjøp liggende og ei jente som trenger litt ullklær til neste vinter. Fanastripetunika og monsterbukse etter innfallsmetoden.


Elefantknappen hadde jeg egentlig for å lukke åpningen bak på tunikaen, men frøkna ville absolutt ha elefanten foran. or gikk da til innkjøp av hekter som kunne lukke åpningen bak, og elefanten fikk komme foran.


Maskesting er overhodet ikke min sterkeste side. Men så lenge frøkna er fornøyd, er jeg fornøyd.


Tunika:

Mønster: Eget. La opp 152 masker, strikket en vrangbord og gikk rett på fanastripene. Da jeg kom opp til under armen flete jeg av 9 masker og la opp 40 masker til armen. Derertter ble det ragland til jeg synes det var nok.
Garn: Rubin
Pinne: 4
Mengde: 210 gram
Størrelse: ca 4 år

Bukse:

Mønster: Eget. La opp 112 masker og strikket vrangbord. Munnen kommer av at buksen er strikket høyere bak. Strikket glattstrikk til jeg hadde 17 cm etter vrangborden forran og økte til kile, 8 omg.
Garn: Rubin
Pinne: 4
Mengde: 225 gram
Størrelse: ca 4 år

Ingen kommentarer: