mandag 29. april 2013

Strikketreff i Oslo 12-14 april

Jeg har dessverre ingen bilder fra selve treffet. Hvem hadde vel tid til å ta bilder? Jeg hadde det i alle fall utrolig kjekt! Gleder meg enormt til neste landstreff, hvor enn det blir neste gang!

Selv om jeg ikke har noen bilder fra selve treffet tenkte jeg at jeg kunne vise frem litt av garnet jeg fikk fatt i.

Da vi kom og treffet åpnet på fredag, fikk alle hver sin goodiebag med masse kjekke ting. Alt fra prøver fra Mary Kay til garn! Alle fikk hvert sitt nøste med Norsk Pelsullgarn fra HIFA, samt et nøste med noe annet. Jeg fikk egentlig et nøste med grønn pelsullgarn, men siden grønn ikke er helt min farge, så fikk jeg byttet med min gode venninne Hunni. Hun hadde fått en flott brunt nøste. Det andre nøstet jeg fikk var et som kommer fra Bergere de france og heter Lima. Jeg har aldri vært borte i dette garnet før, men det kjennes mykt og deilig.

Senere på dagen ankom min søster. Hun har allergi mot garnnøster som ikke er øremerket noe prosjekt, så da fikk jeg pelsullgarnnøstet hennes også! 

På lørdagskvelden ble det loddet ut en hel HAUG med garn og annet snaks. Søsteren min vant tre nøster med Thin organic cotton fra Picles. På grunn av tidligere nevnte allergi, ble disse med meg hjem også.


Det går vel ikke an å ha et slikt treff med masse stands uten å ta med noen ekstra nøster garn i kofferten. På lørdag formiddag klarte jeg å sikre meg disse nøstene med Tulliball KOS som består av 80% merino, 10% kasjmir og 10% nylon. Planen var å strikke noe til datteren min i disse flotte fargene, men det kan hende jeg må ombestemme meg, til tross for min rosaallergi. Fargene heter (fra venstre): Kranglefant, Fisla og Sjåkkrosa.


Jeg kjøpte også et nøste med New Zealand lammeuld i brun, og to nøster turkis Indiecita fra Filcolana. Disse to nøstene ble sprettet og påbegynt med en gang. Hun som solgte garnet hadde nemlig oppskrift på sjal liggende til disse nøstene. Jeg glemte å ta bilde av nøstene da, men her er i alle fall det ferdig produktet! Sjalet heter Pismo, og er et veldig enkelt, men flott rillestrikket trekantsjal. Jeg digger stripeeffekten man får når man strikker det, både når man gjør som i oppskriften, og bruker ton i tonfarger, eller med kontrastfarger slik jeg valgte.



Mønster: Pismo
Garn: New Zealand lammeuld og Indiecita fra Filcolana
Pinner: 4,5
Mengde: 180 gram

Jeg trodde meg ferdig med shopping, og var vel fornøyd med fangsten i denne omgang. Men "slemme" som Tulliballdamene er, så la de resten av garnet på et bord bak i konferansesalen hvor vi oppholdt oss. Vi måtte jo gå forbi det hver gang vi skulle ut på do, ta en røyk eller hente mer softis og popcorn. Av en eller annen merkelig grunn lå disse tre hespene å ropte på meg. Jeg var standhaftig og svarte de at jeg ikke likte fargene deres. Men de gav seg ikke. De rottet seg sammen på bordet og begynte å rope alle tre. Jeg så jo at de var utrolig flotte sammen, men det var overhodet ikke mine farger, så jeg gikk forbi gang på gang. Men til slutt klarte jeg ikke å motstå presset tilslutt. En ting er sikkert. De må sammen i ett eller annet prosjekt, for disse hespene vil ikke skilles.

Dette er et Tulliballgarn som heter Hårfint og består av 70% alpakka, 20% silke og 10% kasjmir. Fargene heter henholdsvis fra toppen: Lateks, Skitne tanker og Tante Sofie.


Mens jeg sto der med de tre Hårfinthespene i hånden øynet flere hesper sjansen til å bli med meg hjem. Jeg var jo allerede slått, så kampen ble ikke så lang denne gangen.

Dette garnet heter Finfint og består av 80% BFL og 20% silke og heter (fra venstre): Kranglefant, Buksevann og Vimsekopp


Jeg fikk også tid til å ta frem håndteinen min på treffet og fikk spunnet opp ca 50 gram med noe ull. Hespet er brunt, men mye mer rødlig enn det jeg fikk fikk frem på bildet.


Det ble en produktiv helg med mye kos og latter =D
Gleder meg stort til neste gang!

Ingen kommentarer: