tirsdag 26. mars 2013

Luer

Disse luene er strikket for en stund siden. Gjorde de unna i januar og februar, men jeg har bare ikke fått blogget dem ennå.


De to flerfargede er strikket i et garn jeg har fått i SYR2. jeg finner ikke igjen banderolen så jeg aner ikke hva slags garn det er. De er strikket som firkanter. Den ene har gått til trollungen min, den andre sparer jeg til gave.

Den svarte og den svart/lillastripete er strikket i Lima fra DROPS. Her endte jeg opp med å bare legge opp masker og strikke avgårde. Den stripete har blitt litt vid, mens den svarte er litt lang.

De to hvite luene er strikket etter oppskriften Butterflyhat. Den minste er strikket etter oppskriften, mens den andre har to ekstra runder med sommerfugler. Flott lue og mønsteret er såååå enkelt!

Detaljebilde:


Tre av luene er forsvunnet ut dørene, så får vi se hva jeg gjør med resten.

Mengde: ca 500 gram tilsammen.

1 kommentar:

frøken ij sa...

Hurra, du vant i bloggen min! :D Send meg navn og adresse på frokenij at hotmail dot com så dukker det plutselig opp en liten premie :)