lørdag 26. januar 2013

Denne gangen ble det en kjole!

Hei alle sammen og godt nyttår!

Vi har kommet langt inn i det nye året allerede og strikkepinnene får jobbet seg godt varme mellom alt annet. Bloggingen har det vært verre med.

I romjulen felte jeg av dette prosjektet. Det er en kjole i noe garn jeg kjøpte på ebay. Jeg har brukt den noen ganger og er storfornøyd! Grunnen til at den ikke har blitt blogget ennå er fordi jeg ville strikke en hette på den. Dette ble gjort og sydd på i dag.

Kjolen er laget uten oppskrift og har en veldig fin passform til meg synes jeg. 

Utgangspunktet til denne kjolen er tatt fra oppskriften til Still light tunic, bortsett fra alt jeg har endret. Det jeg sitter igjen med fra denne oppskriften er hvordan maskeantallet er fordelt mellom front, bakstykke og ermer, samt overgangen fra der man setter ermene over på en annen pinne. Resten er mitt og bare mitt. 

Denne kommer til å bli brukt mye. Fordelen med en så nøytral farge er at den passer til alt. En skikkelig knallfarget singlet eller strømpebukse gjør seg veldig godt!

Jeg kunne nok strikket hetten lenger, men den er nok bare til pynt likevel. Hette er noe jeg bruker veldig sjeldent.




Mønster: Selvkomponert
Garn: Scottish lambswool
Pinne: 3.5
Mengde: 585 gram.
Størrelse: XXL



4 kommentarer:

Beate sa...

Så flott den ble, og så godt du kledde den!!

Jette Kjørseng sa...

Kjempefin!

sipusa sa...

Nydelig kjole!!! Du kledte den ypperlig:-D

Petronella sa...

Råstilig kjole - Du kledde den kjempegodt :-)