søndag 25. november 2012

Kaunigenser

Nok en gang en genser i Kauni. Klok av skade, ble ikke denne genseren rillestrikket hele veien.
Guttungen har selv valgt ut fargene. Jeg la opp masker og strikket vrangbord, deretter glattstrikk til jeg kom opp til ermene. Der la jeg ut så mange masker jeg trengte, begge veier og fortsatte å strikke i rillestrikk. Når jeg kom så langt som til halsen felte jeg av nok masker i halsåpning, og la de opp igjen på neste runde. Deretter strikket jeg baksiden av ermene ned til glattstrikkdelen, felte av ermemaskene og strikket ryggmaskene sammen med maskene fra glattstrikkdelen. 

Genseren ble helt grei. Ikke noen superstolthet, men for en gutt som ikke bruker så mye ullgensre (han er en varmeovn og trenger de stort sett ikke) men som likevel har lyst på en, så var dette helt greit. Ikke minst så var det knall forelesings og pensumstrikk.


Mønster: Egenlaget
Garn: Kauni
Pinne: 5
Mengde: 240 gram
Størrelse: ca 12 år

1 kommentar:

StrikkePia sa...

Så fin genseren ble. Liker veldig godt fargekombinasjonen!! Han har god smak go gutten til mor. :-) <3