søndag 14. oktober 2012

Høstferiens sokkeproduksjon

Jeg er ikke så glad i å strikke sokker, og jeg gjør det ikke så veldig ofte. Men noen ganger slår jeg til. Jeg har hatt masse besøk i høstferien, og da går sokkestrikkingen litt av seg selv midt i blant all skravlinga.
3 par sokker ble det denne uken, og to av dem er BARE til meg!



Nå tror dere kanskje det virkelig går rundt for meg, for det er da vitterlig 4 par sokker på bildet. Det nederste paret har vært ferdig i flere måneder.... Men jeg har ikke fått festet trådene før nå...

Alle parene er strikket etter samme mønster: Jettesokker og på pinne 3,5

Blått sokkepar:
Garn: Dobbel Gjestal Silja
Mengde: 90 gram

Orange sokkepar:
Garn: Dobbel DROPS Fabel
Mengde: 70 gram

Lilla/grå sokkepar:
Garn: Dobbel Deborah Norville Serenity Sock Yarn (deilig deilig DEILIG mykt sokkegarn).
Mengde: 65 gram

Turkis sokkepar:
Garn: en tråd Gjestal Silja og en tråd DROPS Fabel
Mengde: 120 gram



1 kommentar:

Jette Kjørseng sa...

Masse dine sokker! Og så fin bloggen din har blitt :-)