lørdag 28. juli 2012

Og til slutt....

Her kommer to par sokker som ble til i begynnelsen av uken mens vi var på hyttetur.

De første sokkene er strikket til datteren min på 2,5 år. Jeg strikket disse fra toppen og ned. Dette fordi jeg tenkte at det kan være greit å skjøte på tåen etterhver som sokken ble for kort. Problemet er at hælen er såååå mye dårligere enn i mammas oppskrift som jeg pleier å bruke. Den legger seg ikke rundt hælen, og sklir inn under den. Fryktelig irriterende. Ikke for det. Tullemora klarte nesten ikke å vente til jeg var ferdig med å feste tråder før hun skulle ha de på seg...




                                      

Mønster: Usikker
Garn: Sportsgarn fra Spar kjøp
Pinner: 4
Mengde: 50 gram

                                                       

Mønster: Jettesokker
Garn: Fabel
Pinne: 3,5
Mengde: 100 gram

Ingen kommentarer: