torsdag 26. juli 2012

Det har blitt litt tid til noen sjal også i Juli

Innimellom all dårlig tv og sånt, så må man ha noe som man kan følge med på også.
I juli har det blitt 3 sjal, og jeg skal ha noen til før jul også tenker jeg.
Clothilden har jeg strikket en gang før og synes dette er et kjekt mønster som er lett å memorere. Eiku og Tracy's shawl har jeg ikke strikket før, men det er en fare for at det blir flere av begge de to. For meg som bruker sjalene som skjerf passer det meg bra at det ikke er innviklede mønstre over det hele når det stort sett bare er kanten som vises.

Sjalene er ikke blokket ennå... men når de er det så kommer det bilder av dem!


Sjalet til venste:
Mønster: Clothilde
Garn: Lanett fra Dale
Pinne: 4
Mengde: 85 gram

Sjalet i midten:
Mønster: Eiku
Garn: Online supersocke
Pinne: 4,5
Mengde: 140 gram

Sjalet til høyre:
Mønster: Tracy's shawl
Garn Kroy Sockyarn
Pinne: 3,5
Mengde: 140 gram
Endringer: Jeg strikket hoveddelen av sjalet i riller i stedet for mønster.

1 kommentar:

Anna Therese sa...

Da har eg lagt ut oppskriften på kjolen inne på bloggen :)