onsdag 27. juni 2012

Sol ned/oppgang

Dette garnet er bare nydelig! Det minner meg virkelig om en solnedgang eller soloppgang. Jeg har ikke vært helt sikker på hva jeg skulle lage av det og har begynt, rakket opp, begynt på nytt osv.

Til slutt endte garnet opp i to tunikaer.

Den første tunikaen skulle egentlig være til min datter. Men ser at den nå er akkurat passe, noe som vil si at den ikke kommer til å passe til henne når vinteren setter inn. 



Garn: Online supersocke
Pinner: 3,5
Mengde: 90 gram
Størrelse: 2 år

Tunika nummer 2 ble en bursdagsgave til ei aldeles nydelig snuppe på ett år. Men siden den andre ble for liten til tøtta mi, så fikk bursdagsbarnet to kjoler. Hun er ganske mørk i håret, men lys i huden. Tror fargene er flotte til henne. Kjolen/tunikaen er basert på Oriental Lily, men jeg har valgt å lage et vidt skjørt og korte ermer med ruffler på.


Mønster: Oriental Lily
Garn: Online Supersocke
Pinner 3,5
Mengde: 130 gram
Størrelse 2 år

Garnet er nydelig å strikke med, men jeg aner ikke hvordan det er i bruk. Det blir i alle fall spennende å høre med mottaker om hva de synes om kvaliteten. 

2 kommentarer:

Jette Kjørseng sa...

Så produktiv du har vært da! Disse ble jo kjempefine :-)

mimouna sa...

Kjempesøte tunikaer. Har strikket med akkurat den fargen jeg også, den er veldig fin. :)