torsdag 17. mai 2012

Still Light... Helt etter oppskrift denne gangen... tror jeg...

På et av forumene jeg henger på, var det ei som skulle selge en kone med Holst garn. Dette er et garn jeg ikke har prøvd før, men mange sammenligner det med Shetland soft fra Malsen og Mor. Det er et garn jeg har prøvd, og som jeg er veldig fornøyd med. Når da denne damen skulle selge ut 500 gram Holst til 100 kr tenkte jeg at dette var et røverkjøp. Da jeg googlet fargen var jeg solgt.

Da jeg tok kontakt for å melde min interesse sier selgeren at det henger en halvstrikket Still Light på kona, med spørsmål om jeg ville at hun skulle rekke den opp. Jaha.... størrelse Medium... Det KAN jo hende det går! Jeg har strikket Still Light i Wollmeise før, og strikket da i str XXL som stort sett er min størrelse, men den var så stor at den datt av meg. 

Jeg sa at hun bare kunne la den være, så fikk jeg prøve den når den kom i hus. Jeg kunne bare rekke den opp selv om den ikke passet.

Ikke lenge etter kom det en pakke i posten. Oppi lå et NYDELIG garn i en utrolig flott farge, og en Still Light som var kommet over halvveis på økningene til lommene. Jeg prøvde den på og var litt usikker på om den var litt liten, men jeg gav beng og fortsatte. Blir den for liten så passer den en eller annen gang jeg kanskje går ned i vekt tenkte jeg.

Nå er det ferdig, og guriland så heldig jeg er! Den passer perfekt! Litt gjennomsiktig nå, men hvis dette garnet er likt Shetland soft så vil den puffe seg opp etter vask og bli tettere.

Ble veldig usikker på hvilken størrelse selgeren hadde strikket i, og hvilke pinner, så det er nok kanskje litt miks mellom str M og L. Jeg mener å huske nå at det var M hun strikket i, men det er ikke så nøye når den sitter så bra.


Mønster: Still Light
Garn: Holst
Pinne 3,5
Mengde: 285 gram

1 kommentar:

Hunnipunni sa...

Juhuuuuuuuu !!! Den ble knallfin til deg !!! Heldiggrisen :D Misunnelig ja ;)