lørdag 28. januar 2012

Lerka jubler høyt i sky...

Det tar litt tid å bli ferdig med ting for tiden. Skolearbeid og barn krever sitt, og det blir ikke mange strikketimene i løpet av en uke lenger. Men nå er den ferdig! Tunikaen min som jeg har holdt på med.... i en evighet.

Den har blitt til etterhvert, så noen oppskrift har jeg ikke. Ermene er trekvart lange, og jeg har laget en flette i hver side for å bryte opp glattstrikken litt.

Jeg er STOR fornøyd med denne, og det var veldig greit i og med at begge de to tunikaene jeg har laget i meis er rekket opp fordi de rett og slett er for store, så jeg bruker dem ikke. Denne sitter som støpt. Kan det være fordi jeg beregnet å strikke den litt for liten?



Tunikaen er strikket i Lerke fra Dale og er et utrolig drøyt garn! Nøstene bare varte og varte!



Et lite lilla hjerte i nakken ble en veldig fin detalj.

Mønster: Egen "designet" med inspirasjon fra Still light
Garn: Lerke fra Dale
Pinne: 3 og 3,5
Mengde: 480 gram

8 kommentarer:

Laila sa...

Så fin den er :-)

Beate sa...

Den ble kjempe fin!

Jette Kjørseng sa...

Kjempefin tunika! Det er så deilig å bli ferdig med noe som man kan bruke :-)

Hunnipunni sa...

Den ble flott !!! Grattis med et plagg du kan bruke og ha stor glede av :)

Lonemor sa...

Så mye flott du strikker! Kjempekoselig og inspirerende å titte rundt inne på bloggen din! Skal komme innom flere ganger! :)

Soline sa...

Nydelig!

Ha en flott uke!

StrikkePia sa...

Utrolig stilig!! :-)

Karianne sa...

Den var nydelig! Flinking