lørdag 29. oktober 2011

Dama har teste Nepal med GODT resultat! Et nytt favorittgarn kanskje?

Her går det tregt fremover med strikkingen.
Jeg har begynt å studere, så pensum tar veldig mye av strikketiden min. Når jeg først får strikke så er det Still Light'en min som gjerne får noen runder. Og en tunika, strikket på pinne 3 til størrelse XL, det sier seg selv at det tar tid.

Men innimellom må man variere litt og ha litt innimellomstrikk. Det begynner å komme noen kalde dager her i Bergen, og hals til meg selv er noe jeg ikke har.

To nøster Nepal fra DROPS i en flott dyp lillafarge ble plutselig til en hals til meg selv.
Glattstrikk til jeg synes den var lang nok, så slapp jeg ned tre masker på hver side av halsen, før jeg sydde den sammen.




Synes effekten ble bra jeg!

Mønster: Inspirert av Destroyed Cowl
Garn: DROPS Nepal
Pinne: 5
Mengde: 100 gram

Jeg trengte meg også noe til å ha på hue i vinter. Denne luen har jeg strikket to til av tidligere, men av en eller annen merkelig grunn så har de forsvunnet ut av dørene. Men denne er MIN.
De to andre luene jeg har strikket av dette mønsteret ble strikket i DROPS Merino Extra Fine, og jeg hadde brukt to nøster på de, så jeg trodde det ville holde på denne også. Men den gang ei. Heldigvis fikk jeg tak i et ekstra nøste i rette innfargingen av en engel på Uformelt! Tusen takk Strikka!


Garn: DROPS Nepal
Pinne: 5
Mengde: 123 gram

1 kommentar:

Beate sa...

Nepal står på lista over garn som skal prøves.. Likte godt lua!