fredag 2. september 2011

Shetland triangle og en ullbukse

Her går det trått om dagen, med strikkingen altså.
Jeg har nettopp begynt på skole! Grunnskolelærer utdanning for 1-7 trinn! Masse å lese, masse å gjøre, unger som vil ha sitt, en mann som ikke får sitt og et hus som forfaller. Er ikke mye strikketid med andre ord. Men jeg klarer å få lurt det til litt innimellom.

Shetland triangle ble påbegynt før skolen begynte, og jeg fikk det ferdig for flere dager siden.
Et enkelt mønster som er lett å memorere, men jeg blei ikke så lei av det likevel.
Sjalet er strikket i Kauni, og man ser at det har vært brudd i garnet. Fant faktisk 4 brudd, men det er bare ett som vises.
Har også strikket på en eller to repetisjoner ekstra, men husker ikke helt...

Kjempefine farger! Men ikke til meg. Så spørs om ikke dette blir en julegave.


Garn: Kauni
Pinner: 5
Mengde: 130 gram

Jeg har også strikket en helt enkel ullbukse til jentungen. Har funnet ut at hun nå har 8 ullbukser til vinteren, så det er kanskje på tide å strikke noe annet til henne?



Mønster: Improvisert
Garn: Dobbel gjestal babyull
Pinne: 4,5
Mengde: 150 gram

1 kommentar:

Hunnipunni sa...

Det ble veldig fint det sjalet !! Jeg ville jo tro fargen passet fint til deg også da, men julegaver er jo alltids kjekt å ha også :)