fredag 5. august 2011

Ensfarget Nova

Er det noe som datteren mangler i vintergarderoben så er det langermede topper/gensre. Valget falt på Nova som er en langermet tunika. Den skal egentlig strikkes i striper, men jeg valgte enfarget.

Har gjort bare en forandring fra oppskriften denne gangen, og det er å ha like mange masker på hele ermet. Derfor la jeg opp det antallet masker ermet skulle ende opp med. Synes ermet ble alt for smalt ellers.



Tenker at denne tunikaen kan være flott som en basisoppskrift. Jeg vil nok kanskje ikke strikke flappen forran neste gang, men heller slutte av halsen litt før, eller lage høyhalset.
Hadde håpet at man kanskje slipper å kneppe opp når tunikaen skal over hodet, men dette her ser så smalt ut, at jeg kanskje bare må krype til støvet... Da må jeg i alle fall skifte knapper.



Mønster: Nova
Garn: Babyull fra Gjestal
Pinne: 3 og 3,5
Mengde: 150 gram

6 kommentarer:

Strikkepia sa...

Så flott den ble, nydelig blåfarge!!! ;-)

Laila sa...

Den er kjempefin og jeg elsker den blåfargen :-)

Ida sa...

Tusen takk for den hyggelig kommentaren på bloggen min :) Og så fin blåfarge det var på novaen :) Takk for tipset om merino som blir større, får prøve å lage dette og se hvordan det blir :)

jonna d sa...

Så skoj att du tittade inom min blogg.
Bloggen din är väldigt fin och vilka oerhört fina saker du lager. Du er kjempeflink.
//jonna d

Pittelitn♥ sa...

Kjempefin genser og farge!

Monstermønster sa...

Kjempesøt i ensfarget! Jeg har strikket den til datteren, og har funnet ut at jeg heller strikker den uten knepping neste gang (om det blir en neste gang) siden det var litt styrete med forflappen. Så kan jeg heller sy på en juksestolpe med knapper istedet.