søndag 17. juli 2011

Sommer og Peacock shawlette

Det er/har vært ferie, og bloggen har vært ganske så stille.

Vi har vært en uke i Drammen hos min kjære mamma, og en uke i Valdres med min kjære "søster" Bodil med familie!
Siden både mamma og Bodil er ihuga strikkere, så trengte jeg i allefall ikke å legge igjen strikketøyet hjemme.

Jeg tok med meg Topstykke som jeg har strikket på en stund, og tenkte at NÅ skal jeg da få tid til å bli ferdig med det! Og i tilfelle jeg fakstisk ble ferdig så tok jeg med meg et hespe med Nova garn fra Fleece artist, garn jeg har fått i en SY2R boks.

Etter en dag i drammen ble det slutt på nøstet med malsen og mor til Topstykke. Hadde jeg tatt med meg resten av garnet da?????? NEEEEEEEEEEEI.

Litt sur på meg selv, og ikke minst grinete så la jeg opp til Peacock shawlette, men måtte gi meg. Lace og masse skravling, er ikke bare bare, så det endte opp med at jeg tok turen til Sparkjøp og kjøpte noen nøster med Sportsragg og begynte med sokker til vesla i ren trass.
Ble tre sokker før vi reiste videre til Valdres.

Til tross for masse skravling så la jeg opp til Peacock shawlette en gang til, og denne gangen knakk jeg koden ganske kjappt!

Sjalet ble bare helt NYDELIG og det blir garantert flere av denne! Elsker effekten av vrangmaskene i "hoveddelen" som blir brutt opp av striper med rettmasker. Dessuten elsker jeg det faktum av at man legger opp 273 masker, og ender opp ned å felle en maske i nakken!
Snakk om motiverende!

Da jeg var ferdig med mønsterdelen på sjalet så synes jeg det hadde minket litt vel mye på nøstet.
Resten av sjalet ble strikket den kvelden, og snakk om thriller!!!!!! Jeg strikket så fort jeg kunne (for alle vet jo at garnet holder lengere om man strikker fort, ikke sant???) i håp om at jeg skulle ha nok garn. Da jeg felte av siste masken så hadde jeg ca 1,5 meter igjen. *GRØSS*





Garn: Nova 100% woll fra Fleece artist
Pinne: 6 og 4 (6 til oppleggskanten)
Mengde: 100 gram.


Sjalet ble ferdig, og motivasjonen til å strikke sokker var på bunn. Men Fagernes har da en søt liten garnbutikk!
Utrolig morsom butikk som absolutt har noe for både mor og far. Butikken var delt i to. Halve butikken besto av garn, og den andre halvdelen av verktøy, fiskeutstyr og camping utstyr!

Hjem i posen ble det med litt smart til en Marius til Trolljenta mi. Jeg trenger virkelig å trene på mønsterstrikk, og vesla trenger stort sett gensre til vinteren da mormoren synes bukser er så kjekke å strikke. Hun begynner å få en del av de nå ja! Hihi TAKK FOR DET MAMMA!!!! Setter UTROLIG stor pris på det! Så da slår man to fluer i en smekk. Blir Marius med rundfelling dette da, og som dere ser så er jeg snart ferdig! Jupp jupp.
Ermener er nettopp satt på, så det er bare å ture videre!
Men først skal Topstykket få seg noen runder til.



Ha en flott sommer videre folkens!!! Her har vi en uke igjen av ferien!

2 kommentarer:

Beate sa...

Så lekkert sjalet ble!!! Det tror jeg at jeg må prøve meg på. Utrolig kipt med garn som ligger igjen hjemme.... :( Men du fikk jo gjort mye anna fint da!

Jette sa...

Koselig med besøk! Syns du har fått til mye i ferien din, og det sjalet skal jeg også prøve meg på etter hvert. Fortsatt god ferie! Vi drar nordover på torsdag ettermiddag :-)