lørdag 30. juli 2011

Rokken har fått kjørt seg igjen!

Utrolig morro å se hvordan ting forandrer seg.

For leeeeeeeeeenge siden var jeg med i en swap på www.spinnershome.net
Det fikk jeg i overkant 200 gram BFL. Halvparten i hvit, og halvparten i oatmeal (lys beige). Disse farget jeg med Kool-Aid. Jeg ville ha bege to like, for å se forskjellen på fargene.

Som dere ser så er fiberet til venstre mye klarere i fargen enn det til høyre. Dere kan jo gjette hvilken som er den hvite?



Fiberet har ligget lenge fordi jeg har trodd det ble litt for mye tovet unger fargebehandlingen. Men når jeg begynte å dra litt i det, så viste det seg at det var veldig lett å spinne det likevel.
Under ser dere de to en-trådene. Den hvite er nederst.



Jeg valgte å tvinne de slik. En tråd med "hvit" og en med "oatmeal"
Jeg er ikke så veldig fornøyd med tvinningen, og synes garnet er tvinnet for lite til at det ser pent ut på en måte. Men garnet er balansert, og hvis jeg spinner en-trådene strammere så begynner de å snurre rundt seg selv på en måte...



Jaja... Jeg er i allefall i gang igjen etter en laaaaang pause med rokken.

Fiber: BFL
Mengde: litt over 200 gram
Lengde: 384 meter

1 kommentar:

mono sa...

Så artig å se fargeforskjellen! =)