søndag 1. mai 2011

Jeg har vært på strikketreff!!!!!

Jupp Jeg har vært på strikketreff i Bergen i helgen. Dessverre så var gubben vekke, så jeg fikk "bare" vært med en av dagene, men jeg ville aldri vært foruten. Takk mine barnevakter!!!!!!!!!!
Jeg har ikke ledd så mye siden...... jeg kan ikke huske. Kjevene kjennes ut som de er låst i dag, og magen kjennes ut som jeg tok 1000 situps i går.

Fantastisk å treffe så mange nye mennesker, samt å kunne sette en ansikt på nickene.

Må si at det var noen jeg ABSOLUTT hadde bomma på både i alder og utseende når jeg fikk se de i live!

Det var noen stands som solgte diverse i går også.
De var kommet fra Pinnsvindesign, HK yarns and fiber, Annes garn og broderi og Malsen og mor.

Jeg skulle jo selvsagt ikke ha noe garn.....
Jeg gikk først en tur rundt å sonderte igjennom alt før jeg fant igjen Hunni og gikk i lag med henne.

Til jul fikk jeg et hespe Jaipur silke av Bodil i en lekker lillafarge. Men jeg har ikke funnet ut noe å strikke av det... Synes det er for fint bare til kanting. Og LYKKE!!!! Jeg FANT dette garnet hos Annes garn og broderi. De hadde et hespe som lignet fargen jeg hadde hjemme, men jeg var litt usikker... Så da jeg fant dette turkise hespet så visste jeg at det ville passe den lilla jeg hadde hjemme. Så å har jeg 600 meter med flott silkegarn!!!

Malsen og mors Shetland soft er et garn ejg har hørt MYE om , men aldri vært borti. Jeg har synes det har sett så tynt ut, men på standen i går fikk jeg se at det garnet virkelig bygger ut. Tynn tynnt garn som glatt kan strikkes på pinne 4 uten å bli gjennomsiktig etter vask.
Det sure var at jeg hadde vært borte på standen litt tidiligere enn når jeg kom tilbake med Hunni... hun fant en kone med 500 gram i en nyyyyyyyydelig rødfarge som hun klarte å knabbe...... Men jeg unner deg den altså!

Jeg endte opp med å kjøpe 8 nøster turkis og 2 nøster orange som jeg skal lage en topp av.

Utover kvelden klarte jeg å slå kloa i en oppskrift på toppstykket. En topp jeg har hatt lyst på i EVIGHETER!!!! Men jeg måtte vel ha garn til den også ikke sant?
Så derfor havnet kona med 500 gram grønn Shetland soft i ryggsekken min til slutt.

Veldig fornøyd med garnkjøpet ja! Og jeg gikk ikke totalt bananas.





3 kommentarer:

StrikkePia sa...

No vet jeg hvor det turkise jeg ikke fikk forsvant..... ;-) Hi Hi
Er deg vel unt altså.

Kjekt du koste deg på treffet. Dere var jo heldig med været også. :-)

Margrethe sa...

Hmm, jeg har jo liggende en sånn kone jeg også. Toppstykke var ikke så dumt å strikke i den, nei... :)

Takk for tips - gleder meg til å se hvordan resultatet blir!

Kari Aspenes sa...

Det er LOV å gå bananas på et strikketreff :-)

"Kone i sekken"
"Har liggende ei kone"
Fantasien min gikk litt løpsk her et øyeblikk, hehe.