lørdag 23. april 2011

Ullbuksa miiiii

Den ble da ferdig i tide!
Jeg begynte på denne buksa til meg selv da jeg trengte noe varmt å ha på meg i mangel på boblebukse. Man skulle da på hyttetur i påska må vite!

Jeg begynte på den helt i begynnelsen i april, og festet trådene på reisedagen den 20 april. Snakk om beregning.

Buksa ble påbegynt etter en oppskrift fra Drops. Etter oppskriften så skulle buksen strikkes på pinne 4. Da str xxl så ut til å være akkurat i overkant litt for stor når det gjelder mål og sånnt, så valgte jeg å bruke pinne 3,5 i stedet.

Dessverre så endte buksa opp med å bli veldig stor likevel. Derfor Har jeg lagt til mye med ribbestrikk enn det oppskriften tilsier. Fra litt over kneet så er det ribbestrikk hele veien ned.



Mønster: Tights fra DROPS
Garn: 1 tråd fabel og 1 tråd alpakka
Pinne: 3,5
Mengde: 565 gram

2 kommentarer:

Hunnipunni sa...

Se der ja !! Den ser kjempegod ut ! Godt jobba :)

Kari Aspenes sa...

Helt enig. Godt jobba!
Har planer om å strikke ei Drops-bukse til meg selv i løpet av sommeren.