fredag 1. april 2011

Da er det nye storprosjekt på gang!

Da har man begynt å planlegge to nye, litt større prosjekt igjen. Jeg HATER å gå med varmedress og jeg finner ikke boblebukser som passer meg. Hva skal man gjøre da? Regnbukse er rimelig klamt å gå med, men med ull under så må det jo funke bra? Derfor skal jeg strikke meg en ullbukse som jeg kan bruke under tynnere bukser, som regnbukse. Jeg kommer til å bruke denne buksa fra DROPS som inspirasjon, men jeg synes ikke 3r 3vr sitter godt nok, så jeg kommer til å gå for 2r 2vr ribb.... kanskje hele veien også. Buksa er strikket i en tråd fabel og en tråd alpakka.

Mormor har ønsket seg en poncho. Hun har vel strengt tatt ønsket seg en en stund nå. Denne skal strikkes til henne i kauni. Fargene blir i burgunder, brun og rosa. Veldig kjekkt at den strikkes i riller! Da blir man glad vettu! Du kan laste ned oppskriften her

Så da spørs det om det kommer så veldig mye på denne bloggen i mellomtiden. Kan hende jeg må ta en liten pause og strikke på noe småting i mellom. Det ser vi an!


Ha en FLOTT helg alle sammen!

6 kommentarer:

Ida sa...

"Jeg HATER å gå med varmedress og jeg finner ikke boblebukser som passer meg. Hva skal man gjøre da? Regnbukse er rimelig klamt å gå med, men med ull under så må det jo funke bra?"

Hei!

Blir det ikke bare enda mer klamt med ullbukse under regnbukse da? :)

Et lite tips kan være å prøve SKOGSTAD boblebukser, de er STORE i størrelsen, og størrelsene passer fra stor til små :)

Ulla-Bella sa...

Lykke til med store prosjekter. Den ullbuksa var flott - en slik skulle man hatt:)

Kozemor sa...

Hei ida:
Ull har jo en tendens til å trekke til seg fuktighet uten å bli klam, så jeg satser på at det skal gå bra :D

Soline sa...

Hei

Den ponchoen var kjempefin - hvor er det mulig å få tak i oppskrift?

Ha en super helg!

Kozemor sa...

Da har jeg lagt ved oppskrift til ponchoen i innlegget :D

Anonym sa...

Hei, jeg har denne ullbukser på pinner...start var i desember så det er neste en ufo nå. Lit andre farger. Kanskje vi kan lage en egen tråd på stuen?
Hilsen, betje