onsdag 16. mars 2011

Veien var lang...

...men endelig er jeg i mål!!!


Det begynner å bli lenge siden jeg startet med denne toppen, og nå er den omsider ferdig!!!

Jeg er stort sett fornøyd. Ermene ble litt vide, og den falt ikke helt slik meningen var. Men den er veldig fin på!


Jeg har økt 2 masker i hver side på annenhver pinne for at toppen skal bli lenger på sidene enn fremme. Men effekten ble ikke så stor som jeg ønsket. Sidene er litt lenger, men ikke nok.
Ellers så sitter toppen veldig fint på og alt i alt så er jeg veeeldig fornøyd, så vet jeg hvilke små endringer jeg ville gjort til neste gang.
Ermene og den nederste kanten er laget med picot brettekant (laget en hullrad til bretten). Halskanten er glattstrikket og ruller seg. Synes det ble fint til halskanten som ble naturlig avrundet.
Er veldig usikker på om jeg skal lage noe pynt til å ha på brystet, eller om det er bra nok som det er.





Mønster: Etter eget hode
Garn: Wollmeise Swartz og Regenbogen
Pinne: 3
Mengde: 565 gram

6 kommentarer:

Hunnipunni sa...

Den ble kjempefin !!! Gleder meg til å se den på deg også,da får man enda bedre inntrykk :) Godt jobba !!!!

Ulla-Bella sa...

Dette ble jo en kjempeflott topp:)

Strikkegal ;) sa...

Så flink du er til å ta ting etter eget hode da;) avhengig av et mønster i bakhånd jeg:) kjempefin var den:)

StrikkePia sa...

Så flott den ble!!! ;-)

Jette sa...

Syns toppen ble kjempefin! Fint med litt farger :-)

KatrineH sa...

flott topp. Du har all grunn til å være fornøyd :)