søndag 20. mars 2011

Tunikaen som ble kjole

Etter et sånnt stort prosjekt som meise toppen så føler jeg nå at prosjektene flyr av pinnene.

Jeg tok en kikk i garnet mitt og oppdaget en pose med rester etter tunikaen jeg strikket før jul i smart. Det var 3 nøster med lilla til overs så da tenkte jeg at det passet med en tunika til vesla. Det blei visst litt mange masker på skjørtet, så tunikaen ble til kjole i stedet.





Men smårester fra mønsteret på tunikaen tenkte jeg å lage noen fine striper. Jeg synes at overgangen mellom fargeskiftene på vrangen er litt kul, så da måtte jeg teste om dette ble bra i et glattstrikk prosjekt. Ble det ikke kult??

Jeg turde ikke strikke vrang på den nederste kanten, så der ble det rillestrikk, men effekten er like tøff synes jeg.


Så har vesla fått æren av å få min ene lilla kuknapp på kjolen sin.


Den er alt for stor til henne gitt, men satser på at den blir bra til høsten/neste vinter!

Mønster: Egenkomponert
Garn: Smart fra Sandnes garn
Pinne: 3,5 og 4
Mengde: 200 gram

6 kommentarer:

Bodilmor sa...

Kjolen ble jo knalleflott!

Ulla-Bella sa...

Så søt kjole det ble:)

Hunnipunni sa...

Den blir nok gullungen fin i !! Jeg synes det blir veldig fin effekt når man bruker riller av forskjellig slag.Og dette var intet unntak ;)
Flott kjole !!

StrikkePia sa...

Så fin den ble!! Har du bensindrevne pinner eller?? Det var ikke mange pinner på den da jeg så den.... ;-)

Ulla-Bella sa...

I min dørstopper har jeg en murstein i tillegg til vattfyll:)

KatrineH sa...

Kjempesøt kjole. Så flink du er så komponerer kjole på egenhånd.