onsdag 30. mars 2011

Gros djevellue

Jeg har ei veninne som venter smått til sommeren. Jeg har strikket babytøfler til minsten, og da må hun jo også få en matchende lue. Valget havnet på Gros djevellue. Jeg er ikke så veldig rosa av meg, og det er ikke mammaen til vesla heller. Turkis lue med lilla blomst passer flott til ei lita jente tenker jeg. Jeg har brukt litt andre økninger og fellinger enn det gro har gjort. Synes det funka veldig bra!

Felle 3 til 1: ta to masker sammen, løst av som om du skulle strikket rett. Strikk en rett og dra de to løse over. Da får du en maske i midten som er helt loddrett, og de andre maskene kommer på en måte ut bak den. En veldig fin felling.

For å øke har jeg plukket opp tråden i mellom to masker, for fra eller bakfra alt ettersom hvilken vei jeg vil at masken skal legge seg. Det er vel denne som heter M1L og M1R




Mønster: Gros djevellue
Garn: Sisu til luen, og sterk til blomst og knytebånd
Pinne: 3
Mengde: 30 gram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei�� Denne strikker jeg på nå, og lurer på om du har brukt 7p med rillestrikk her som i Gros oppskrift?