onsdag 2. februar 2011

Inn-i-mellom-strikk og Topp til tå along

Innimellom de store prosjektene så dukker det opp noen må-gjøre småprosjekt.

Vesla som går i barehagen hadde noen votter som var litt knappe. Hun satt i vogna, gliste stort, mens hun dro av vottene sine. Assistentet dro på vottene, og vesla dro de av igjen.
For å spare assistenten for å bli utpsyket av en ettåring, så stikket jeg noen tommelløse votter til henne. De når henne opp til litt over albuen, så hun sliter litt mer med å dra de av seg.

De er strikket frem og tilbake i riller og sydd sammen til en sylinder. Deretter plukket jeg opp masker på den ene siden og felte som tåen på en sokk.



Mønster: Etter innfallsmetoden
Garn: Rester fra et garn som heter Chiri
Pinne: 3,5
Mende: 40 gram


Så ble det strikket en lue til ei jente jeg kjenner. Hun har fått svulst på hjernen, og har startet cellegiftbehandling. Da må hun jo selvsagt få et par luer!
Denne lua er laget etter innfallsmetoden, på samme måte som skjermluen du finner her.

Luen inngår i Topp til tå alongen på Hobbyboden, som har luer som månedens tema.



Mønster: Etter innfallsmetoden
Garn: Sterk fra Du Store Alpakka
Pinne: 3 og 4
Mengde: 75 gram

3 kommentarer:

Ulla-Bella sa...

Smart å strikke slike lange votter til veslejenta:) Flott lue med brem:)

Moan sa...

Hehe! Tenker 1-åringen sliter litt mer nå, ja :-)
Skjermluene dine er flotte!

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Så fiiine :)
Lurer på om jeg skal ønske meg sånne til min lille prins av min strikker ;)

Klem Anette