søndag 27. februar 2011

Hva gjør man....

Når guttungen ødelegger penal i ett sett?
Han gidder aldri og sette blyantene sine fint på plass i strikkehempene, hvor den skal være.
Hva gjør man når man ikke lenger gidder å bruke 150 kroner på noe som blir ødelagt innen året et omme?

Jo man strikker og SKAMM tover et rotepenal!

Jeg har flere ganger hørt at Alfa fra Sandnesgarn visstnok tover veldig lett, og mye, så jeg fant frem og la opp, og strikket den omtrent dobbel så stor som jeg trodde jeg ville trenge...

Alfa tover dårlig..... Jeg kjørte penalet i vaskemaskinen med full klesvask på 40 grader. Det var ikke mye den tovet, 5% kanskje.
Kjørte den i tørketrommelen med full maskin på bomull, og høy temperatur. Null forskjell.
Så smelte jeg den inn i en full maskin med sengetøy på 90%. Hele dritten endte opp i søppla da den ble AAAAAALT for stor.



Mønster: Innfallsmetoden
Garn: Alfa fra Sandnesgarn
Pinne: 8
Mengde: 160 gram

Jaja. Sånn gikk det, og sønnen var fortsatt like penalløs. Jeg har tidligere tovet ganske så mye med safir, så da fikk man teste det. Her er resultatet.
Det er ca 30 cm langt, så det ble litt for stort dette også. Så har jeg sydd på en navnelapp så alle vet hvem sitt penal dette er sitt...

Ikke noe vakkert arbeid, men det er funkjonabelt og tar mindre plass i sekken. Skal i allefall litt til for å ødelegge dette, håper jeg.



Mønster: Innfallsmetoden
Garn: Safir fra Sparkjøp
Pinne: 4,5
Mengde: 70 gram

1 kommentar:

StrikkePia sa...

Så flink du er!! Selv må jeg bare innrømme at jeg aldri hadde kommet på tanken å tove et penal. Men det er jo en super ide. :-)