søndag 13. februar 2011

Bake kake søte....

Februar er en god bursdagsmåned i denne familien.
Vi er tre stykker som fyller år denne måneden, og dette skal feires visstok.

Sånn sett så er det veldig godt at både poden og niesen min deler denne måneden med meg, så slipper jeg alt fokuset.

Siden en liten del av familien bor på Voss så er det alltid et lite pusslespill å finne en helg til voksenfeiringen. Det hjelper ikke akkurat at dette også er helgen for NM i branssband, hvor store deler av familien er veldig engasjert (som korpset til mannen min, Eikanger-Bjørsvik, vant i år. GRATULERER).

I år fant jeg og svigerinna mi ut at vi kunne slå sammen voksenbursdagen til ungene. Så har i spart oss en stresshelg.

Så begynte vi å snakk litt baking. Joda... Hun hadde jo sett litt på dissa barbiekakene, men var ikke helt sikker på hvordan hun skulle gå frem.
Dumme meg tok jo utfordringen på strak arm. Barbiekake skulle bli!

Torsdags kveld bakte jeg derfor opp 3 sukkerbrød. Det ble mye frem og tilbake om vi vvar nødt å ha mer. Dissa barbiene er tross alt ikke så korte i beina akkurat!

I går var det opp til svigerinna mi for å sette detta sammen.


Alle tre bunnene ble delt i to, og mellom lagene la vi jordbærsyltetøy og krem.





Så var det i gang med pyntingen.
Og Bodil, det var da ingen sak å kna konditorfarge inn i marsipanen vel!!!








Må si at jeg er ekstremt fornøyd med denne kaken, spessielt med tanke på at hverken jeg eller svigerinna har laget en før. Og JEG kan overhode ikke bake. Så da satser vi på at niesa blir fornøyd. Poden er ikke så glad i kake, så han får et gele dyr som svigerinna skal lage i dag.
Så da kan man bare gå å glede seg max til å smake på saken. Men da vi var ferdig kunne det brydd meg mindre om man hadde byttet ut sukkeret med salt. Kunne bare fryst den og latt den stå til pynt hehe.
2 timer tok det å sette sammen herligheten, spørs om det ikke blir flere lignende kaker etterhvert, enten til vesla eller til niesen.
Tusen takk for en kjempe koselig kamp med kaka Eli!
Jeg hadde det i allefall kjempemorsomt!

4 kommentarer:

Ulla-Bella sa...

Så flott kaken ble:) Kan tenke meg den blir populær!

Jette sa...

Så fiiin kake! Og så råååsa :-)

Irene sa...

Jeg har også laget noen sånne, men har kun brukt 1 langpannekake og heller tatt av beina på dukka..... Din ble kjempefiiiiin!

StrikkePia sa...

Utrolig stiligg!! Så flink du er!! :-)