fredag 17. desember 2010

Skikkelig stolt av meg selv!!!

Det å strikke mønster med flere farger er noe jeg har unngått så godt jeg har kunnet.

Jeg prøvde meg nemlig på å strikke genser til samboeren min for noen år siden, og det gikk rett til dundas. Etter to forsøk gav jeg opp. Mønsterstrikken ble så stram at han ikke fikk genseren over skuldrene.

Etter det har jeg kvidd meg MAX til å strikke mønster med flere farger.

Men nå ønsker niesen min seg en kjole til jul. Da jeg fant denne tunikaen så måtte jeg bare krype til korset å prøve.

Mønsteret ble begynt på og jeg var overbevist om at dette ble for stramt. Hunni forsikret meg om igjen og om igjen om at dette ble såååååå bra så. Jeg klarte ikke helt å stole på henne, men strikket videre.
Svigerinnen min kunne også forsikre meg om at det ikke var for stramt. Fortsatt så var jeg skeptisk.

Nå er den vasket og henger til tørk, og jeg må ærlig innrømme at jeg tror det gikk bra.
For det første hadde jeg aldri trodd jeg skulle bli ferdig før jul, så jeg har en annen gave i backup til henne.
Så da får vi bare håpe den passer...........................

Men jeg må ærlig innrømme at jeg er UTROOOOOLIG stolt av meg selv nå!

Mønsteret er fra Sandesgarn sitt Til fjells 1011 og strikket i Smart


7 kommentarer:

Mirdiz sa...

Tunikaen er kjempesøt!! :)
så flink du har vært:)

strikkedilla sa...

Nydelig kjole. Herlig mønster. Hvilket mønster er det?Ønsker deg en god jul

Strikkegal ;) sa...

Den va jo suuperfin:)

Bodilmor sa...

Nydelig vennen! Kanskje jeg må prøve å bekjempe min egen flerfargefrykt også, den ble jo knallbra!

Ulla-Bella sa...

Så flott den ble:)

Jette sa...

Kjempefin ble den! Du kan godt være stolt av denne ja :-)

Beate sa...

Kjempefin! :)