fredag 19. november 2010

Mitt første Haruni!

Jauda!
Dette sjalet har jeg hatt lyst til å strikke leeeeeeenge.
Det er Haruni (ravelry link).
Eller.... Dette er en forenklet Haruni med hurtigøkninger.
Det vil si: Jeg har strikket hoveddelen i glattstrikk, deretter har jeg fortsatt med å strikke mønsterborden (del B i oppskriften).
Her øker man en maske innenfor 3 kantmasker på begge sider, samt en maske på hver side av midtmasken på annenhver pinne.
På kjappisversjonen her så er det også økt en maske innenfor 3 kantmasker i hver side, også på vrangsiden.
I orginalen så skal man da øke til man har 249 masker. Jeg har økt til 209.
Når man strikker på denne måten så blir sjalet plutselig til et veldig anvendelig skjerf!
Er det ikke flott?
Som et skjerf så vil jo hoveddelen i halsen ble gjemt i alle krøllene likevel, så da er jo glattstrikk mye kjappere og mer genial.




Skjerfet er strikket i Gjestal babyull på pinne 3,5.
Jeg har brukt 90 gram på denne versjonen, og det er jo ikke all verden.
Nå driver jeg med en rillestrikket versjon!
Mønsterborden var MYE enklere enn jeg hadde trodd. Når man får knota seg gjennom de første pinnene. Blir nok flere av denne ja! I diverse versjoner.

10 kommentarer:

Hunnipunni sa...

Det ble kjempefint !!!!
Tror jeg må prøve denne versjonen etter hvert , jepp jepp jepp :)

Birthes Verden sa...

Så flink du er :)

Bodilmor sa...

Det ble kjempeflott!
Og snart, snart skal jeg også strikke meg et

Lisbeth sa...

Nydelig sjal! Rett og slett nyyydelig.

Pringeling sa...

Det ble kjempeflott! Slik som dette blir mitt neste haruni!

Moan sa...

Ble jo superstilig!

Maria sa...

Lekkert

Mirdiz sa...

Sjerfet ble nydelig! :)

Gleder meg til å ha tid til å begynne på et jeg og! :)

StrikkePia sa...

Sjalet er nydelig!!! ;-)

Elin73 sa...

Kjempekoselig blogg du har. Nydelig sjal å masse annet fint også.Ha en super helg:-)