lørdag 30. oktober 2010

Inspirert av Mirrevirres Stafflue = pulsvanter

Dere kan vel ikke ha gått glipp av Mirrevirres Stafflue?
Da har dere gått glipp av en kjempe flott lue.

Jeg har tidligere laget både en voksenversjon og en barneversjon av lua (kikk under lue etiketten) og har blitt inspirert til å lage pulsvanter i samme stil.

Flettingen på oversiden er den samme som lua, og på undersiden har jeg strikket 5 masker i hver side i perlestrikk, og de 10 midterste i 1 rett 1 vrang.
Likte veldig godt den svarte baksiden til dette garnet. Det måtte bli sånn da jeg ikke hadde nok garn til to hele pulsvanter.




Disse skal bli julegave til et tantebarn, så de er litt trange til modellen.
Ser at fletten kommer litt dårlig frem, men jeg får ikke til så mye bedre med kameraet mitt.


Garnet er HK joy. Må ærlig si at jeg ble litt skuffet over fargingen. Overgangene mellom fargene var OFTE for duse, nesten i hvitt, eller helt andre veien, at jeg fikk noen masker som var helt svarte. Ellers så var garnet veldig fint og godt å strikk med.

1 kommentar:

Hanne sa...

Stilige pulsvanter. Så morsomt at du har jobet på Hellandsjø skinnsøm da, de har virkelig flotte produkter. Jeg er fra kyrksæterøra så det var morsomt å hære at du har bodd der. Ønsker deg en fin søndag :)