fredag 17. september 2010

Bursdagsluer!

I klassen til poden går det 36 barn, hvorav 21 av dem er gutter. Som regel pleier guttene å be guttene og jentene ber jentene. Som dere ser så blir det ganske mange bursdager i løpet av et år, og det er begrenset på hvor mye penger man har mulighet til å bruke pr barn.
Selv har jeg pleid å legge meg på ca 50 kr.
Problemet er at jeg ikke kjenner disse barna, og ANER ikke hva de liker, eller hva de ønsker seg. Dessuten så tenker jeg at det ofte ikke er så mye å få for 50 kroner som det er litt kvalitet over.
Så i år har jeg bestemt meg for at alle barna skal få noe fornuftig i gave. Alle vil få en lue!
God, varm, deilig, hjemmestrikket lue. Det er praktisk, og de aller fleste trenger en.

Jeg har strikket et par luer i neonfarget falk, de har vært kjempe populære, og både barn og voksne har vært kjempe glad (Det er i allefall det de sier til meg). Denne er strikket i noe rester av et sokkegarn som jeg har fått fra mamma. Jeg ANER ikke hva det er, men garnet er i allefall mykt!


Jeg strikker en lue på en kveld på pinne 3,5, så det er raskt unnagjort, og vil i de aller fleste tilfellene bli brukt. Så kan jeg håpe på at jeg kan kaste et blikk til andre siden av veien fra jobben i vinter, og se masse hjemmestrikkede Kozemor luer på skoleplassen!

5 kommentarer:

Mirdiz sa...

Stilige bursdagsgaver! :)

StrikkePia sa...

Flotte luer og en veldig god ide!!! Det blir mye penger i løpet av et år med så mange barn ja, så dette er en knallgode ide!! :-)

Jette sa...

Så lurt! Garnet er forresten Online Supersocke (http://strikkekrok.blogspot.com/2008/11/jaywalkers-sokker-og-ny-klut.html)

lise sa...

Dette blir flotte gaver! Her i huset er det også vanlig med hjemmelaget, og både barn og mødre (med trykk på mødre..) synes det er kjekt. Det har ikke blitt noen luer enda, dog.

Anonym sa...

Flotte luer, og fint ide! Tenke jeg skall også lager en lue for bursdagen fra min søskenbarn, enkelt for sende ogsa :-)Hilsen, betje