mandag 16. august 2010

Mellomstrikk

Jeg strikker fortiden på en ribbebukse i rubin og sterk i str 8-10 år. Det finnes grenser for hvor givende det er å strikke 2 rett og 2 vrang, så man må ha noe mellomstrikk.

Det første mellomstrikketøyet ble en Victorian neckwarmer i drops merino extra fine. Strikket på pinne 5 for å få noenlunne strikkefasthet, men det ble for løst strikket. Halsen holder seg ikke oppe, og faller sammen. Er redd for om jeg går ned til pinne 4 så blir halsen for trang, men må prøve. Kanskje jeg legger på noen masker.


Mellomstrikk nr 2 er babysokker. Vesla trenger sokker til vinteren og jeg har plenty fabelrester.
Sokkene er strikket etter Jette-sokken. Har skrevet opp maskeantall og slikt, så da blir det snart oppskrift på sokker i str 1-2 år også!
Skaftet er strikket i 2 vridd rett og to vrang, og felt av med picotkant.




5 kommentarer:

Hunnipunni sa...

Den halsen har jeg også strikket en gang :) Veldig fin !! Synd den ikke holder seg oppe for deg.
Sokkene ble søte da med den kanten !
Lykke til med buksene !! Vet det er døden å strikke........

Ulla-Bella sa...

Flotte mellomstrikk:)

StrikkePia sa...

Så skjønne sokker da. Håper du får til halsen slik du vil ha den. :-) Og at ribbebuksen ikke kjeder vettet av deg.... ;-)

G-Anette sa...

Så fin den halsen var - og nydelig farge :)

strikkedilla sa...

Flott hals, og kjempemye fint i bloggen din. Kommer gjerne tilbake hit