torsdag 1. juli 2010

TADAAAAAAAAAAAA - Restegarnsjakken er ENDELIG ferdig!!!

Denne galskapen ble påbegynt 1 mai som en del av en along. Da det viste seg at jeg ikke rakk å li ferdig så måtte jeg sprengstrikke på en jakke til prinsessen for å holde fristen.

Det har tatt tid. Jeg har vært lei. Jeg har begynt å få rett og vrangomganger jevnt, og jeg har forstått hvorfor lange jakker blir strikket som to forstykker, et bakstykke og ermer, hver for seg.
Men nå er jeg ferdig.

FERDIG!!!!!!

Og den ble såååååå kul!!!!

Den trenger en omgang med damping, så skal den få en god og romslig hette... etterhvert.

Jeg er så stolt så stolt!

Jakken er strikket etter innfallsmetoden på pinne 4,5 og har alt fra alpakka til Eskimo i seg.....
Kan jo også nevne at den rekker med omtrent midt på leggen, så den bør ikke sige for mye.











13 kommentarer:

Hunnipunni sa...

Weeeeeeeeeeeeeeeeee
Den er kanonkul !!!! Akkurat som jeg forventet, hehe. Gleder meg til du får hette på den også. Den må jo bare bli utrolig deilig og varm å ha til vinteren igjen. Grattis med godt gjennomført arbeid !!!!!!!!!!

Ugla sa...

Kjempeflott!
Får vi se den på?

Tove sin strikkeside sa...

Denne jakka ble kjempefin

marianne sa...

Kjempeflott jakke!!

Silje sa...

Knallkul jakke!!! Jeg vil også se den på.

Congrats, nå har du vær skikkelig dyktig :D

sipusa sa...

wow! Kjempesuperstilig! Og sånn den ligger nå ser overdelen ut som snødekte fjell:-D
ja, faktisk litt sånn norsk-naturfargejakke!
Inspirert ja!

er litt fan nå jeg altså!!

StrikkePia sa...

Så stilig den er blitt!!! :-)

Randi sa...

Flate for en kul jakke :) Ble inspirert til å strikke en sånn JA :)

Kozemor sa...

Utrolig hva man kan få gjort med rester ja!!!!
Det blir vel et bilde av meg inni den også.... Etterhvert

Jette sa...

Utrolig fin! Gleder meg til å se den på og IRL snart :-)

Moan sa...

Gleder meg til å se den på!
Virkelig stilig!

Sol Angelica sa...

så neste prosjekt er en til meg, sant??

Idnar sa...

Den var jo råstilig.
Strikket du hver del for seg? Eller?
Takk for tipset :)