søndag 27. juni 2010

Koseteppe/Kosesjal til pia til tante!

20 juni ble jeg Gumme (Gudmor) for første gang!
Om ikke det er stas nok så er det ennå mer stas at dåpsbarnet selv spurte om jeg og samboeren vil være gudforeldre.

Da mitt kjære bonustantebarn (jeg har adoptert moren hennes som søster) kan være en smule sta og litt kjapp i vendingen, så hadde tante med seg selvfarget, selvspunnet, ROOOOOOOOOSA garn som vi kunne bruke som bestikkelse om hun viste tegn til å kanskje ombestemme seg.
Ikke akkurat det problemet man vanligvis har i en dåp. Men sånn er det når man venter i 5 år til prinsessa selv krever å bli døpt.

I allefall. Dette garnet skulle hun få om hun gjennomførte dåpen uten protester. Og det gjorde hun!

Jeg spurte henne hva hun ønsket seg, og da hun ikke klarte å bestemme seg for koseteppe eller kosesjal så laget vi noe som kan brukes til både og.

Blomstene som er sydd på er blomster fra bordpynten til dåpen. Resten av blomstene skal sys på en kosepute som moren skal strikke.

Gratulerer med overstått dåp lille venn!







5 kommentarer:

Bodilmor sa...

Store lille jenta til mammaen sin hehe.

Vera sa...

Nydelig kosesjal til en herlig jente :)

gyldenkron sa...

Så herlig sjal til en nydelig jente

Hanne sa...

Nydelig, sprekt sjal til en flott jente!!

StrikkePia sa...

Nydelig kosesjal, og herlig jente da!!! :-)