mandag 24. mai 2010

Topp til tå alongen - Mai

Temaet for denne mnd var jakke. Jeg startet friskt med en jakke som skulle bli julegave til niesen min. Hva som skjedde med den kan du lese her.
Så da startet jeg på en restegarnsjakke til meg selv. Den kan du lese mer om her.
Men jeg begynte å innse at jeg trolig ikke blir ferdig med den i løpet av mai.
Etter å ha sjekket garnbeholdningen så fant jeg litt rester i melert Rubin. Da jeg trengte noe som jeg garantert ville være ferdig med i løpet av mai så ble det en jakke til Vesla.
Denne er strikket med samme prinsippet som restegarnsjakken.
Topp ned med ragland. Denne skal bli kjekk å kunne ta på seg i sommer om det er litt kjørlig. Og blir det for varmt så er det bare å lukke opp knappene.



5 kommentarer:

Smarie sa...

Så søt jakke ;o) Flotte farger ;o)

StrikkePia sa...

Utrolig stilig jakke!!
Du er så flink. Alltid kjekt å se hva du tryller frem!!! :-)

Moan sa...

Uff. Synd med den første jakka!Men de andre ble fine, da.
Og takk for tipset med eddik i vannet etter farging :-)

Jette sa...

Så fin den ble! Smart måte å strikke på det der.

marianne sa...

Å,så fin jakke:) Og masse annet fint å titte på her...Ønsker deg ei fin helg!