torsdag 22. april 2010

Spinn og farg

Her har strikkepinnene stått litt stille de siste dagene til fordel for rokken.

Dette første hespet er 190 gram og 466 meter.
Dette er en merino/silkeblanding som heter Sea mist. Det er grått med litt brundt og blått i. Ikke så lett å se på bildet.

Jeg har spunnet garnet som en-tråds garn, og har ikke hengt noe vekt i det, og heller ikke tørket det i spenn. Så jeg ser at det er lit krøll i det. Får håper jeg får rettet det ut litt mer når jeg strikker av det.



Garn nummer to er 120 gram, 100% woll blend fra Maine woods yarn and fiber. Denne fikk jeg av Hunni til jul. Jeg har ikke telt meterne ennå, men tror det ble ganske bra.
Dette er spunnet som to-trådsgarn. Det lille hespet under er overskuddet fra den ene spolen. Heg har en liten samling med slikt garn som jeg har planer om å strikke noe av når det blir nok.
Veldig fornøyd med dette garnet, og det var nydelig å spinne av!


I dag har jeg også farget litt garn. Jeg har brukt opp mine siste poser med Kool Aid, så nå blir det ikke farging på en stund tenker jeg.

Dette garnet er BFL.
Jeg hadde en tops i hvitt og en i oatmeal. Jeg har farget de med de samme fargene, og synes effekten er tøff! Oatmeal topsen ble litt mer tåkete liksom. Har planer om å spinne disse hver for seg og tvinne de sammen.




Dette er BFL superwash. Her har jeg brukt av overskuddsfargen til det første garnet! Siden det ikke var nok til hele topsen så farget jeg den siste delen med grønn konditorfarge. Da var det testet også. De ble veldig spettete, så det er en del hvite flekker innimellom, men det blir jo en egen effekt ut av det.




Til slutt hadde jeg noen poser med lys gul og rosa igjen... Dette fiberet er brasilsk superwash. Her helte jeg over vann og tømte posene med Kool Aid overfiberet til slutt! Veldig melert, men kan bli stilig tror jeg!



På strikkefronten er jeg snart ferdig med nok en Pinwheel vest. Etter det går jeg vel videre med å strikke til mine resterende tantebarn! Greit å få det unna så man slipper å stresstrikke nær jul.
Det er snart helg, så jeg vil ønske alle sammen en fortreffelig helg. Ta vare på deg selv!


2 kommentarer:

Margrethe sa...

Flott garn! Jeg skal forresten på posten en tur neste helg med noen pakker til Norge, så om dere er raske, så kan jeg sikkert få videresendt noe Kool Aid også :)

Moan sa...

Wow! Nå er jeg imponert! Du har de mest fantastiske garnene jeg har sett! Det har vært en sann fryd å se inn hos deg! ;-)
Og takk for hyggelig melding hos meg.