mandag 15. mars 2010

Rokk'n Rull

Jauda........ Som om man ikke har nok å drive med så har jeg da altså kjøpt meg en ROKK!!!!!! JUHUUUUUUU!!!!!!

Vi har vært en gruppe fra Spinners home, som har hatt spinnetreff på Trikotasjemuseet i Salhus. Der var det ei som hadde kjøpt seg ny rokk, og følte hun ikke kunne rettferdiggjøre å ha to rokker. Lucky me!

Rokken er en Kromski. Hva slags Kromski aner jeg ikke.. Men altså en Kromski. Liker godt at den har det tradisjonelle utseende, men at den er mindre enn en tradisjonell rokk.




Er den ikke vakker??

Balder måtte selvsagt finne ut av hva dette var for noen rare greier... Men de har vært flinke til å la rokken være i fred i natt.





Og her er da første nøstet spunnet på rokken miiiiin
Tok 25 gram av den sjøgrønne og den lilla merinoen og laget totråds garn.
Trådene har alt for mye tvinn, samt at garnet ikke er i nærheten av balansert. Men nå kjørte jeg bare på for å få inn teknikken. Men garnet seg greit nok ut det.



Gleder meg til å bli bedre kjent med rokken min og se alt det flotte garnet jeg kan klare å trylle frem med den!

4 kommentarer:

Hunnipunni sa...

Weeeeeeeeeeeeeeee.
Endelig får Knerten en å rokke seg med ;) Grattis vennen !! Den er fin altså :) Også alt det flotte fiberet du har fått med !!! Må ut en dag jeg nå og kjenne på og se og myse.......hihihihihi. Kos deg masse med rokken, det er medisin for sjelen å spinne :)
Garnet ser fint ut det, og bedre og bedre blir det.

Frk.Badegakk sa...

Gratulerer med rokk!!! Det ser så gøy ut!!! Er dødelig misunnelig men a) jeg har ikke penger, og b) sambo kommer til å få fnatt hvis jeg drar inn enda en ny hobbygreie i vår 40 kvm store leilighet=P

Gleder meg til å se spinneresultatene fremover!!!!

Nina sa...

Her var det mye fint å se! Så masse gøye fiber du har fått, da! Du kan jo spinne i timesvis, og å spinne - det er jo nesten meditasjon :-)
Og gratulerer med den flotte rokken!

Jette sa...

Så flink du er! Jeg er skikkelig misunnelig på den rokken...