søndag 21. mars 2010

Gave til nyfødt!

Innimellom så må man bare legge alt til sides og starte med noe nytt.
En av disse gangene er når det kommer barn til verden.
Sønnen min har blitt storebror igjen! Er ikke mange som får en lillesøster i desember og lillebror i mars gitt!

Siden poden skal å besøke pappaen sin og babyen i påsken så strikket man i all hast en liten gave.
Nå skal det sies at jeg og guttens far er rimelig gode venner så jeg kjenner at det føles rett.


Det ble en hjelmlue etter innfallsmetoden.
Jeg har brukt kampanjegarnet Simba fra Trysilgarn. Det er 100% ull, entråds lett tvunnet garn som er godt og mykt. Det er 85 meter på 50 gram og anbefalt pinne 8. Men jeg har strikket denne luen på pinne nummer 4.





Fargene er bare helt nyyyyyydelige! Skulle gjerne strikket en genser av dette garnet til poden... Og ullbukse. Meeeeeeeeen....... må lukke igjen lommeboken en stund ja!


2 kommentarer:

reSIRIkulert sa...

Det var ei fin gåve til den nyfødte. Storebror er nok stolt no, tenk TO nye sysken på få månader...! ;o)
Siri

Nena sa...

Heldig sønnen din som får to søsken på kort tid :-) Kjempeflott lue du har strikket til nybabyen :-)