søndag 28. februar 2010

Sjal på 1-2-3

7 mars så skal det være dåp her i huset, og jeg fant ut at jeg måtte ha noe å ha på meg.
Med en svart topp som rekker ned til knærne og støvletter som går til rett oppunder knærne så fant jeg ut at jeg kunne driste meg til å ta på en gullfarget tights. Men da måtte jeg ha noe mer med litt gull i. Dette resulterte i dette sjalet.


Det er strikket av svart restegarn, hvor jeg også har strikket inn et par striper med gulltråd sammen med den svarte, og et par striper med svart og "gull" farget pusegarn. For at det skulle gå fort så ble det strikket på pinne nr 9!


Enkelt og greit trekansjal hvor jeg har lagt opp 5 masker og økt en maske innenfor kantmaskene, og på begge sider av midtmasken, annenhver omgang.

3 kommentarer:

syglad sa...

Du kommer til og bli stilig, sjalet ble knallfint ..
Ha en flott barndåp og en kreativ uke :-)

Siddis-in-houston sa...

Flott sjal, her går det jammen unna med maskene, ha en fin uke og lykke til med barnedåpen!

fish-fish sa...

Hørtes gøy ut med gulltighs!! Og du blir fin med både tightsen og sjalet. Det var jo riktig så fint. Dette er sjaltypen jeg strikker mest av - på tjukke pinner. Så gøy å lage skrå striper av forskjellig slag. Og lykke til neste helg!