mandag 18. januar 2010

Og det var vesle Jensemann som strever dagen lang...

Han snekkrer på no spennende som snart skal bli presang.

Alle har vel hørt sangen om vesle Jensemann som skulle snekkre et sybord til moren sin, men som endte opp med ei skjærefjøl?
Om enn litt ufrivillig så har jeg følt de siste dagene at jeg kan relatere meg veldig til den stakkars gutten.

Jeg begynte med friskt mot og skulle strikke en uglelue til meg selv. Jeg fikk noe svart akrylgarn fra dame på et forum, og jeg er ikke så glad i å bruke det til barn.

Planen var å lage en baggylue som skulle bli litt til ettersom man strikket. Jeg valgte å bruke et noengult garn, så er man ganske synlig om man trenger det. Altså... Svart lue og gule ugler.

Joda.. man la opp en vrangbord som viste seg passet perfekt til meg... Man la til ugler og fant ut at disse kommer jeg aldri til å få trøkkt over hue. Jeg hadde da ikke tenkt på at uglene ikke var like elastiske!

Jaja... da får heller guttungen min få denne luen da, tenkte jeg og strikket videre. Men da kunne jeg ikke lage en baggylue så jeg måtte finne på noe annet. Jeg valgte også å bruke mer gult i luen, da det er veldig greit å ha noe som lyser opp på hodet til et barn.

Jeg strikker videre, rekker opp litt, strikker igjen, rekker opp (ikke alt da... men ned til uglene), til jeg finner ut hvordan jeg vil ha det. Etter å ha kommet et stykke så spør jeg guttungen om han kan prøve luen. DEN ER FOR LITEN!!!!!!!!

Jaha... så hadde man da niesen på besøk. Kom hit jenta mi så skal du få prøve luen. Den satt som et skudd! Så da blir det en bursdagsgave til henne i slutten av februar.

Jeg vet ikke om jeg er helt fornøyd med luen. Synes det ser ut som uglene blir truffet av x antall lynnedslag, men niesen min likte den, så da gadd jeg ikke rekke den opp for å prøve på nytt.

Garn som er brukt:
Patons FAB og Falk i neongul.
Pinne 3,5



4 kommentarer:

Hunnipunni sa...

hehe, syns den ble kul jeg da :)

Taakepus sa...

Hehe, stakkars som du har strevd! ;) Synes den ble kul jeg også, og den lyser i alle fall opp!

Helen Brekke sa...

Lua vart iallefall råtøff! Ekte Bodø/Glimtfargar;) Litt kjipt at ein strever sånn med det, men resultatet vart jo nydeleg.

fish-fish sa...

Fantastiske lynnedslag!! Og så høres det ut som om du har gjort noen nyttige erfaringer. Det er jo alltid av det gode.