torsdag 7. januar 2010

Kalde hender

Når lille Oda sover om natten så vil hun som mammaen, ikke ha hendene under dynen. Dette resulterer i at hun alltid er iskald på hendene om natten, men ikke resten av kroppen. Derfor har jeg strikket en bolero til henne som hun kan ha på om natten. Synes det var litt dumt med en hel jakke når hun ellers er god og varm.
Boleroen er strikket etter eget surrehode, i garnet jeg fikk fra Romjulsvennen som jeg har blogget om tidligere, Merino extra fine fra DROPS.

DEILIG garn å strikke i!





Jeg har gjort noe jeg ikke kan, nemlig heklet en liten kant rundt åpningen... Var ikke så lett å få det på bilde, men har heklet en runde med fastmasker og en med 3 luftmasker og en fastmaske i annen hver maske liksom...


Siden det er hendene og fingrene som er kalde så har jeg strikket lukkede ermer etter metoden som blir brukt på tåen til tå opp sokker!




3 kommentarer:

Renate sa...

Den ble jo kjempefin!! :D Også så smaaart! :D Håper hun holder seg varm framover :)

Bodilmor sa...

Den ble kjempeflott vennen! Tipper litjtupp holder seg god og varm nå ja.

Charente sa...

Kjempeflott baby-bolero og så smart med de ermene
Klem