torsdag 10. desember 2009

Uglegenser

Da svigerinnen min kom til meg og spurte om jeg kunne strikke en genser til deres årlige basar i mars, kunne jeg vel ikke likegodt si nei vel?

Jeg vred hodet lenge for hva jeg skulle strikke. Jeg er ingen kløpper i mønsterstrikking, men ville liksom lage noe som var litt finere enn en plain genser, eller en vanlig genser med striper.

Jeg endte opp med å kjøpe oppskrift til en Owlet, eller Uglegenser.

Den skal være i 4-5 års størrelse, men jeg synes den ser litt liten ut. Men så husker ikke jeg hvor liten/stor en 4 åring er haha.

Jeg strikket den i dobbel Rubin fra sparkjøp på pinne nr 5. Det eneste som mangler nå er mange små knapper som skal sys på som øyne på uglene.

Genseren var helt utrolig kjapp å strikke. Hadde jeg ikke brukt så mye tid forran pcen i går så hadde jeg vært ferdig i går. Har kun brukt en times tid i dag... Og det er inkludert festing av tråder!!!



Genseren er i allefall KNALL fin. Og jeg har flettet for første gang i heeeeele mitt liv!!!!! JUHUUUU!

1 kommentar:

Hunnipunni sa...

Her var mye fint !!!
Grattis med ku-smykker og kumakører :D Flotte saker !! Er glad i mine makører fra Glise , det er engler.
Lillesøsterkjolen ble flott :) Gleder meg til å se den med bånd og full pakke. (Spesielt med sneipen inni).
Uglegenseren tror jeg at jeg må strikke til min nevø, for den var søt !! Også så rask da ! Hadde du ikke mast så mye på nett med meg, så hadde du vel gjort den på en dag . hehehehe ;)