lørdag 5. desember 2009

Monsterduken!

Tirsdag i forrige uke var jeg på sparkjøp og gikk til innkjøp av ullteppegarn til en adventsduk! Tenkte at 5 dager måtte da være MER enn nok til å bli ferdig med en duk.
Jeg røsket med med oppskriften og dro hjem for å begynne.

Så begynte jeg å LESE oppskriften.... Duken skulle strikkes i GLATTSTRIKK over 100 masker.... Ikke nok med det... men det skulle strikkes hele 195 cm. *Grøss*

Jeg holdt på å gi opp allereda DA. Men etter en tlf til mamma så fikk hun den gode ideen om å legge omm noen ekstra masker og heller strikke hele duken rundt for så å klippe den opp når den er tovet. LUUUUUUURT.

Men nå er jo tross alt 195 cm, 195 cm. Og som dere skjlønner så blei jeg IKKE ferdig med duken til 1 søndag i advent hehe. MEN jeg blei ferdig med strikkingen på torsdag! HALLELUJA!!!!!

Og her er vidunderet før toving:





Så var det å hekle og tove to snorer på fortrinnsvis 3 og 4 meter. Det gikk jo unna og hele sulamitten havnet i vaskemaskinen i går. I dag var det tørt så jeg har brukt dagen på å sy fast snorene.

Jeg tenkte at siden det tross alt er jul, og vi skal tenne masse lys og sånnt så hadde det vært fint med LITT glins i duken. Derfor er snorene sydd fast med gulltråd!


Nå er ikke jeg noen syerske så stingene ser det ut som det er sønnen min på 6 som har sydd.
Like greit at de ikke vises på bildene så kan dere bare innbille dere at det ikke er så ille som det EGENTLIG er.

Og der var resultatet :D
Jeg er egentlig rimelig fornøyd.
Nå skal duken få seg en runde til i vannkarusellen så håper jeg snorene tover seg litt inn i duken. Som det er nå står de jo veldig opp fra duken.




3 kommentarer:

Hunnipunni sa...

Den ble kjempefin !!! Gleder meg til å beskue den i "levende live". Var smart å sy på tråden med glittrende tråd syns jeg. Kos deg med duken !!! Pulsvarmerne var fine de og ;)

Mmmarianne sa...

Duken ble flott (og lang!)

Ha en fin lørdag!

minon sa...

Skjønner godt du ble fornøyd med duken for den ble kjempefin!!